Список форумів Тематичні форуми Форум з бухоблiку Всё что касается выплат по декрет. отп., и уходу за ребёнком

Всё что касается выплат по декрет. отп., и уходу за ребёнком

Питання бухобліку і звітності в т.ч. статистичної

dashab Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 15942
Звідки: Сумы
Alizet, глянь 2 предыдущие страницы
в кратце: ФСС против доначисления
Мыслить следует в основном так, как будто Бога нет, а поступать так, как будто он есть

Alizet Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 13767
Звідки: г.Киев

dashab, спасибо!
Звонила :smls20: на горячую линию ФСС, сказали тоже, что не надо. Прислушаюсь, а то потом :smls33: за лишние начисления)
Ты можешь всё если рядом есть человек, который в тебя верит;-)

Антон Янко Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 2706
Звідки: Полтава
Alizet, dashab, а я доначисляю - писал запрос по этому поводу в Минсоцполитики. И проверка ФСС недавно была - без возражений.

arni1980 Професор
Професор

Повідомлення: 763
Включается ли время нахождения в отпуске по беременности и родам в стаж дающий право на ежегодный отпуск? Т.е. 126 дней больничного это +8 дней отпуска (если 24 дня в году)?
Если включается, то как посчитать среднедневную ЗП за последние 12 мес., что будет в месяцах на которые препадают эти 126 дней? Сотрудница хочет забрать весь отпуск сразу после окончания больничного , а потом идти в отпуск "до 3-х лет".

Гадючка Аватар користувача
Професор
Професор

Повідомлення: 930
Звідки: Кіровоград
arni1980 написав:
Включается

Для розрахунку берете останні 12 місяців і включаєте допомогу по вагітності як звичайний лікарняний - з цього приводу є роз"яснення Мінсоцполітики (шукати не буду - спитайте гугл ;) )
Хотела Вас послать - но вижу, что Вы уже оттуда

Гадючка Аватар користувача
Професор
Професор

Повідомлення: 930
Звідки: Кіровоград
ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ

від 01.09.2017 р. № 5.1-27-241
Щодо механізму реалізації положень статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування"

Виконавча дирекція Фонду соціального страхування України (далі - Фонд), розглянувши <...> лист щодо механізму реалізації положень статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.99 р. N 1105 (далі - Закон N 1105) в частині мінімальної гарантії розміру допомоги по вагітності та пологах, повідомляє.

Відповідно до частини першої статті 26 та частини другої статті 33 Закону N 1105 порядок обчислення середньої заробітної плати для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах визначається Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, частиною другою статті 26 Закону N 1105 визначено, що сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Згідно із статтею 25 Закону N 1105 допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей - 70) календарних днів після пологів. Жінкам, віднесеним до 1 - 4 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога по вагітності та пологах виплачується за 180 календарних днів зазначеної відпустки (90 - до пологів та 90 - після пологів). Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарнота надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.

Тобто нормами Закону N 1105 визначено, що відповідно до норм Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. N 1266 (далі - Порядок), здійснюється лише обчислення середньої заробітної плати для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах і не передбачена реалізація норм частини другої статті 26 Закону N 1105.

Так, відповідно до пункту 2 Порядку сума страхових виплат застрахованій особі та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення суми денної виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної заробітної плати залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачена законодавством, на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.

Пунктом 3 Порядку визначено, що середньоденна заробітна плата обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов'язкового державного соціального страхування, на кількість календарних днів перебування у трудових відносинах у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати.

В свою чергу, нормою статті 26 Закону N 1105 не визначено спеціального механізму обчислення суми доплати до розміру мінімальної заробітної плати, якщо нарахована сума допомоги у розрахунку на місяць є меншою за розмір мінімальної заробітної плати.

Законом N 1105 визначено, що зазначена допомога обчислюється сумарно та надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів. Крім того, положеннями Порядку передбачено уніфікований механізм обчислення середньої заробітної плати та розрахунку суми допомоги по вагітності та пологах.

Таким чином, чинним законодавством не передбачено поділу страхового випадку на окремі періоди тривалістю в календарний місяць та іншого механізму розрахунку, ніж визначеного Порядком.

Слід зазначити, що реалізація рекомендацій Міністерства соціальної політики України призводить до необґрунтованих витрат коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності при здійсненні доплат до розміру мінімальної заробітної плати.


Так, у випадку застосування рекомендацій Міністерства соціальної політики України виплата буде здійснюватися з більшої суми, ніж мінімальна заробітна плата, розмір якої встановлено на момент настання страхового випадку, наприклад, якщо страховий випадок триває 31 + 30 + 31 + 30 + 4 = 126 календарних днів, то сума допомоги буде дорівнювати 3258,72 грн + 3200,00 грн + 3258,72 грн + 3200,00 грн + 420,48 грн = 13337,92 гривень. А якщо зазначену суму допомоги розділити на 126 календарних днів відпустки, то середньоденний розмір допомоги буде складати 105,86 грн, що на 0,74 грн більше, ніж розрахований із розміру мінімальної заробітної плати (3200,00 грн : 30,44) = 105,12 гривень.

Таким чином, виконавча дирекція Фонду вважає, що реалізація положень статті 26 Закону повинна здійснюватися з урахуванням норм Закону N 1105 та Порядку, а саме, сума допомоги по вагітності та пологах розраховуватися за наступним алгоритмом:

1. Розраховується середньоденна заробітна плата виходячи з фактичних виплат.

2. Порівнюється фактична середньоденна заробітна плата із середньоденною заробітною платою, обчисленою з розміру мінімальної заробітної плати, встановленого у місяці настання страхового випадку (мінімальна заробітна плата, ділена на 30,44 - середньомісячну кількість календарних днів).

3. У разі перевищення середньоденної заробітної плати, розрахованої із мінімальної заробітної плати, над фактичною середньоденною заробітною платою, подальший розрахунок страхової виплати (допомоги по вагітності та пологах) здійснювати із середньоденної, обчисленої із мінімальної заробітної плати.

Додатково повідомляємо, що із зазначеного питання виконавчою дирекцією Фонду були надані Міністерству соціальної політики України пропозиції щодо включення до статті 26 Закону N 1105 змін для врегулювання неоднозначного трактування норми частини другої статті 26 Закону N 1105, які були враховані в проекті Закону України від 22.06.2017 р. N 6614.



В. о. директора


С. Нестеров




О як!
Хотела Вас послать - но вижу, что Вы уже оттуда

Антон Янко Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 2706
Звідки: Полтава
І знову за рибу гроші....

Alizet Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 13767
Звідки: г.Киев

http://vobu.ua/ukr/analytics/news/item/ ... tspolityky

"Фонд не погоджується із цими висновками та наголошує: реалізація рекомендацій Міністерства соціальної політики України призводить до необґрунтованих витрат коштів Фонду соціального страхування під час здійснення доплат до розміру мінімальної зарплати."(с) :smls03:
Ты можешь всё если рядом есть человек, который в тебя верит;-)

Гадючка Аватар користувача
Професор
Професор

Повідомлення: 930
Звідки: Кіровоград
Антон Янко написав:
І знову за рибу гроші....

У Вас є персональна відповідь профільного міністерства - хоча фонд з цим не погоджується - і перевіряючі не захочуть непреємностей із тяганиною по судах - так як однозначно суд буде на Вашій строні. А от іншим.... Думаю, тут кожен вирішуватиме сам - або лист до міністерства, або недораховувати, або чекати (може і пронесе...) на не такий вже і великий штраф (попередити керівника!).
Хотела Вас послать - но вижу, что Вы уже оттуда

Антон Янко Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 2706
Звідки: Полтава
Гадючка, так я тільки ЗА те, щоб всі звертались за офіційним роз'ясненням саме до МСП! Порядок - він у деталях.

Alizet Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 13767
Звідки: г.Киев

Есть только одна проблема во всей этой ситуации: не доначисляя человеку деньги, мы,бухгалтера, его на какую-то сумму "наказываем", а в остальном- ЕСВ все равно доначислять до уровня минимальной,все равно оформлять,все равно заниматься.Но,с другой стороны, потом отвечать за эту "доброту" тоже нам, поэтому лучше "недо",чем "пере")

Всем хорошего дня и поменьше таких двояких ситуаций)
Ты можешь всё если рядом есть человек, который в тебя верит;-)

Svetulya Професор
Професор

Повідомлення: 873
гляньте, пж, я на верном пути?
декретный с 16,11,17 по 21,03,18
1. т.к. среднедневной получился 96,52, беру 105,12 х 126 = 13245,12
2. отношу заявку в СС и жду денег
3. заходят деньги - выплачиваю декретчице( в день поступления, или в ближайший день выплаты зарплаты?) и перечисляю ЕСВ 13245,12 х 22% = 2913,93
4. в отчете по есв за ноябрь показываю все декретные с разбивкой по месяцах и доначисление по ЕСВ за ноябрь 13,2 х 22% = 2,90 ( т.к. з/та + декретные ноября = 3186,80) и за ноябрь до 20,12 выплачиваю ЕСВ = 2,90
5. в отчете по ЕСВ за декабрь не показываю ничего, т.к. декретные = 3258,72
6. в отчете по ЕСВ за январь сравниваю декретные (3258,72) с мин зарплатой за январь и доначисляю (предположительно 3700) 3700,00 - 3258,72 = 441,28 х 22% = 97,08 - выплачиваю до 20,02,18
7. в отчете по ЕСВ за февраль сравниваю декретные (2943,36) с мин зарплатой за январь и доначисляю (предположительно 3700) 3700,00 - 2943,36 = 756,64 х 22% = 166,46 - выплачиваю до 20,03,18
8. в отчете по ЕСВ за март сравниваю декретные (2207,52) с мин зарплатой за январь и доначисляю (предположительно 3700) 3700,00 - 2207,52 = 1492,48 х 22% = 328,35 - выплачиваю до 20,04,18
спасибо

Гадючка Аватар користувача
Професор
Професор

Повідомлення: 930
Звідки: Кіровоград
Svetulya, я теж так робила - тільки, здається, у вашому прикладі є описка - порівнюєте мінімальну зп за відповідний місяць, а не тільки за січень. І це в тому разі, якщо ця працівниця - не інвалід.
Хотела Вас послать - но вижу, что Вы уже оттуда

Svetulya Професор
Професор

Повідомлення: 873
сотрудница - не инвалид
в чем моя ошибка - не поняла?

Svetulya Професор
Професор

Повідомлення: 873
и еще вопрос: в отчете по ЕСВ за ноябрь нужно показывать начисление за все месяцы (ноябрь-март, или только ноябрьские)?
спасибо

Поперед.Далі

Повернутись до Форум з бухоблiку