Список форумів Тематичні форуми Перевірки: практика захисту Ответственное лицо субъекта хозяйствования

Ответственное лицо субъекта хозяйствования

Обговорення ситуацій, що виникають під час перевірок

Alvaan Знавець
Знавець

Повідомлення: 44
Заказным письмом пришел акт про результаты документальной невыездной внеплановой проверки. По результатам акта сняли налоговый кредит в связи с тем, что на расходных накладных, на основании которых выписывались налоговые, стоит подпись не того сотрудника, кто числится "відповідальним за фінансово-господарську діяльність згідно бази даних "Податковий блок"
Реально ли вернуть кредит? Какой срок отведен на реакцию по этому акту после факта получения на почте?

kimberli Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 9828
Alvaan написав:
что на расходных накладных, на основании которых выписывались налоговые, стоит подпись не того сотрудника, кто числится "відповідальним за фінансово-господарську діяльність згідно бази даних "Податковий блок"

:shock: такого еще не слышала.
Зображення

lily27 Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 4548
так ответственным за фин.-госп. деятельность может быть дир, а ответственным за совершение отгрузки менеджер какой-нибудь

Alvaan Знавець
Знавець

Повідомлення: 44
а сколько времени есть на консультации с юристами и что будет, если не подписать этот акт? может наивный вопрос но я с этим сталкиваюсь впервые

Nataliii Професор
Професор

Повідомлення: 230
Адміністративне оскарження:

- Протягом 5 робочих днів з дня отримання (УВАЖНО рахуйте) Ви подаєте заперечення на акт перевірки до ДПІ, яка проводила Вам перевірку (здаєте в канцелярію). В запереченні можете зазначити що Ви хочете бути присутніми під час його розгляду (п.86.7) – тоді Вас зобов’язанні запросити в ДПІ на розгляд заперечення. Ви ще раз особисто можете викласти свою позицію захисту посадовим особам ДПІ. Податкова протягом 5 робочих днів за днем отримання Вашого заперечення приймає рішення. Вони можуть:
- або відразу відмовити (залишити висновок акту без змін)
- або задовільнити заперечення (скасувати висновок акту)
- або призначити додатково перепровірку (для дослідження фактів, що не були враховані під час перевірки).
Якщо рішення негативне для Вас – Вам ДПІ висилає поштою або наручно рішення про розгляд заперечення, в якому вони обґрунтують свою позицію.
- Після отримання рішення про розгляд заперечення – Ви маєте отримати від них податкові повідомлення-рішення (ППР).
- Після отримання ППР, відповідно до п.56.3 ПКУ Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання ППР. Скарга подається до обласних ДПІ (якщо в Києві – то ДПІ м.Києва) через канцелярію. УВАГА!!! –одночасно зі скаргою до ДПІ області Ви маєте на підставі п.56.5 письмово (в довільній формі, через канцелярію) повідомляти Вашу ДПІ про те, що ППР №… від… винесені нею, оскаржують ся!!! Якщо Ви цього не зробите – це може бути підставою для відмови обласною ДПІ в розгляді скарги!!! Скарга, як правило розглядається протягом 20 календарних днів (але термін може бути продовжено – податкова зобов’язана повідомити Вас про продовження). Якщо податкова порушить дані терміни - то скарга вважається задоволеною на Вашу користь!!! (п.56.9). За результатами розгляду скарги – Ви отримаєте «рішення про результати….»
- Якщо Ви не згідні з отриманим рішенням про результати розгляду скарги (від обласної ДПІ), протягом 10 календарних днів за днем його отримання Ви можете подати скаргу (повторну) до Міністерства Доходів і зборів України. В даному випадку, потрібно знову ж повідомляти про оскарження ППР ДПІ, яка їх винесла, та обласну ДПІ про оскарження її рішення (тобто 2 різних документа потрібно занести або вислати в 2 канцелярії в той самий день!). Терміни надання відповіді – аналогічні п.4. За результатами розгляду скарги – отримуєте «рішення про результати розгляду скарги»
На цьому процедура адміністративного оскарження завершується winking smiley

Nataliii Професор
Професор

Повідомлення: 230
Alvaan,
Вам наказ вручали на проведення невиїзної перевірки?

Alvaan Знавець
Знавець

Повідомлення: 44
Приказ прислали вместе с актом, правда отдельным письмом

lutishka Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 8582
kimberli написав:
Alvaan написав:
что на расходных накладных, на основании которых выписывались налоговые, стоит подпись не того сотрудника, кто числится "відповідальним за фінансово-господарську діяльність згідно бази даних "Податковий блок"

:shock: такого еще не слышала.

:shock: :shock: :shock:

lutishka Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 8582
Может это в связи с вот таким письмом МинсДоха? :roll:

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 03.06.2013 р. N 4730/5/99-99-15-01-05-16


Міністерство доходів і зборів України за результатами розгляду листа щодо визначення відповідальних посадових осіб платника податків у межах компетенції повідомляє.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу (далі - Кодекс) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з ПКУ або податковими законами, і на яких покладено обов'язок щодо сплаті податків і зборів згідно з Кодексом.

Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (пункт 110.1 статті 110 Кодексу).

Згідно з нормами примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України (далі - Кримінальний кодекс) службовими особами (у статтях 364, 365, 368, 3681, 369 Кримінального кодексу) є особи, які постійно, тимчасово або за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також займають постійно або тимчасово в органах державної влади, місцевого самоврядування, на державних чи комунальних унітарних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Службовими особами також визнаються посадові особи іноземних держав (особи, які обіймають посади в законодавчому, виконавчому, адміністративному або судовому органі іноземної держави, а також інші особи, які здійснюють функції держави для іноземної держави, зокрема, для державного органу або державного підприємства), а також посадові особи міжнародних організацій (працівники міжнародної організації чи інші особи, уповноважені такою організацією діяти від її імені).

Визначення посадової особи органів управління товариства наведено в статті 23 Закону України "Про господарські товариства", із змінами та доповненнями, а також у статті 2 Закону України "Про державну службу".

Відповідно до статей 1632, 1642, 1644, 1651 і 1863 Кодексу України про адміністративні правопорушення до посадових осіб виходячи з узагальненої практики органів, що розглядають справи про адміністративні правопорушення, відносяться службовці підприємств, установ та організацій, що мають право здійснювати в межах своєї компетенції владні організаційно-розпорядчі дії, що мають юридично значимі наслідки (наприклад, давати обов'язкові вказівки, розпоряджатися кредитами, наймати і звільняти працівників, вживати заходів заохочення і дисциплінарного впливу).

Відповідно до статті 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства, забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних почав бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності.

Враховуючи вищевикладене, керівники підприємства (голова правління, президент, генеральний директор, директор, заступник директора, головний бухгалтер) незалежно від форм власності підприємств є посадовими особами.

Заступник Міністра
А. Ігнатов


Комментарий от ЮрЛиги:
Миндоходов разъяснило понятие «ответственное должностное лицо плательщика налогов»

В письме от 03.06.2013 г. № 4730/5/99-99-15-01-05-16 Миндоходов рассказало об определении ответственных должностных лиц плательщика налогов.

Указано, что в соответствии с пунктом 15.1 ст. 15 Налогового кодекса плательщиками налогов признаются физлица (резиденты и нерезиденты Украины), юридические лица (резиденты и нерезиденты Украины) и их обособленные подразделения, которые имеют, получают (передают) объекты налогообложения или осуществляют деятельность (операции), являющуюся объектом налогообложения согласно НК или налоговым законам, и на которых возложена обязанность по уплате налогов и сборов.

Согласно нормам примечания к ст. 364 Уголовного кодекса служебными лицами (в статьях 364, 365, 368, 3681, 369 УК) являются лица, которые постоянно, временно или по специальному полномочию осуществляют функции представителей власти или местного самоуправления, а также занимают постоянно или временно в органах государственной власти, местного самоуправления, на государственных или коммунальных унитарных предприятиях, в учреждениях или организациях должности, связанные с выполнением организационно-распорядительных или административно-хозяйственных функций или выполняют такие функции по специальному полномочию, которым лицо наделяется полномочным органом государственной власти, местного самоуправления, центральным органом государственного управления со специальным статусом, полномочным органом или полномочным лицом предприятия, учреждения, организации, судом или законом.

Служебными лицами также признаются должностные лица иностранных государств (лица, занимающие должности в законодательном, исполнительном, административном или судебном органе иностранного государства, а также другие лица, осуществляющие функции государства для иностранного государства, в частности, для государственного органа или государственного предприятия), а также должностные лица международных организаций (работники международной организации или другие лица, уполномоченные такой организацией действовать от ее имени).

Определение должностного лица органов управления общества приведено в ст. 23 Закона «О хозяйственных обществах», а также в ст. 2 Закона «О государственной службе».

В соответствии со ст. 1632, 1642, 1644, 1651, 1863 Кодекса об административных правонарушениях к должностным лицам исходя из обобщенной практики органов, рассматривающих дела об админправонарушениях, относятся служащие предприятий, учреждений и организаций, имеющие право осуществлять в пределах своей компетенции властные организационно-распорядительные действия, имеющие юридически значимые последствия (например, давать обязательные указания, распоряжаться кредитами, нанимать и увольнять работников, принимать меры поощрения и дисциплинарного воздействия).

В соответствии со ст. 8 Закона «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине» вопросы организации бухучета на предприятии относятся к компетенции его собственника (собственников) или уполномоченного органа (должностного лица) в соответствии с законодательством и учредительными документами.

Ответственность за организацию бухгалтерского учета и обеспечение фиксирования фактов осуществления всех хозяйственных операций в первичных документах, хранение обработанных документов, регистров и отчетности в течение установленного срока, но не менее трех лет, несет собственник (собственники) или уполномоченный орган (должностное лицо), осуществляющий руководство предприятием в соответствии с законодательством и учредительными документами.

Главный бухгалтер или лицо, на которое возложено ведение бухучета предприятия, обеспечивает соблюдение на предприятии установленных единых методологических начал бухучета, составления и представления в установленные сроки финансовой отчетности.

Учитывая вышеизложенное, Миндоходов разъяснило, что руководители предприятия (председатель правления, президент, генеральный директор, директор, заместитель директора, главный бухгалтер) независимо от форм собственности предприятий являются должностными лицами.
http://jurliga.ligazakon.ua/news/2013/7/1/93553.htm

lutishka Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 8582
А про "Податковий блок" от что надыбала:
АС „Податковий блок”

У рамках інтегрованої автоматизованої інформаційної системи ДПС передбачено розробку та впровадження системи „Податковий блок”.

Система призначена для виконання завдань, покладених на органи ДПС:

- інформування платників податків про їх податкові зобов’язання та надання роз’яснень податкового законодавства;

- податковий облік та реєстрація платників податків;

- прийом та обробка документів податкової звітності та облік платежів;

- перевірка податкової звітності на відповідність вимогам та нормам, встановленим законодавчими та нормативними актами України;

- застосування заходів із погашення податкового боргу у випадках порушення податкової дисципліни з боку платників податків;

- вирішення спірних питань щодо сум податкових донарахувань та податкового боргу тощо.

Створення системи „Податковий блок” передбачає впровадження чотирьох сегментів операційної діяльності податкової служби:

- реєстрація платників податків;

- обробка податкової звітності та платежів;

- облік платежів;

- податковий аудит.

Підсистеми, що створюються, не дублюють існуючу в ДПС функціональність, а шляхом використання сучасних інформаційних технологій (зокрема WEB - технологій) запроваджують удосконалені процеси адміністрування податків.

Підсистема „Реєстрація платників податків” відображає принцип отримання ДПС реєстраційних даних суб’єктів господарювання та зміни до них від уповноваженого органу з питань державної реєстрації, на який покладено функцію ведення Єдиного державного реєстру. Підсистема забезпечить спрощення процедури взяття на облік та реєстрації платників податків в органах ДПС, а також нові підходи щодо інформаційної взаємодії на базі електронного обміну інформацією з іншими органами державної виконавчої влади (Державною митною службою України, іншими міністерствами, відомствами) та отримання повних та точних даних щодо суб’єктів оподаткування (платників податків) та об’єктів оподаткування, що дозволить посилити податковий контроль. Запропоновані рішення дають можливість забезпечити органи ДПС актуальними реєстраційними даними платників податків.

Підсистема „Обробка податкової звітності та платежів” дозволить створити для платників податків та працівників органів ДПС зручні умови під час процесу декларування доходів. В першу чергу, це має бути досягнуто централізацією чітко регламентованих стандартизованих процедур при обробці податкової звітності платників податків, документів про сплату податків, зборів (обов’язкових платежів) та інших документів.

Підсистема надасть можливість платникам податків в режимі on-line здійснювати:

- формування документів податкової звітності (автоматичне створення форми документів податкової звітності за даними баз даних ДПС, створення документа шляхом перенесення інформації, наприклад, 1С, розрахунок показників за допомогою „податкового калькулятора”, автоматичне заповнення форми звітності наявними у базі ДПС даними та розрахунковими даними, здійснення контролю звітності в режимі реального часу та після заповнення форм);

- перегляд поданої та/або сформованої звітності;

- подання (надсилання) документів податкової звітності до ДПС.

Підсистема „Облік платежів” створить єдиний механізм для систематичного обліку та здійснення розрахункових операцій в особовому рахунку платника податків по всіх видах податків в такий спосіб, щоб дані обліку повністю інтегрувались з усіма даними інших вдосконалених процесів. В результаті має бути створено доступну та достовірну інформацію про стан розрахунків платників податків з бюджетом для використання в інших підсистемах. Також підсистема надасть можливість платникам податків отримувати послуги та інформацію про стан розрахунків з бюджетом за власним особовим рахунком в будь-якому органі ДПС місцевого рівня.

Підсистема „Податковий аудит” дозволить стандартизувати процес відбору платників податків для проведення податкового аудиту та розширити зону податкового контролю за виконанням податкових зобов’язань платниками податків без додаткового втручання в їх діяльність.

Підсистема надасть нові можливості для податкового контролю, боротьби з мінімізацією податкових зобов’язань та забезпечення наповнення дохідної частини бюджету.
http://minrd.gov.ua/modernizatsiya-dps- ... ovui-blok/

Marlboro Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 4521
Звідки: беруться діти???
Уточните, речь о том, что налоговые и первичные документы подписаны не главным бухгалтером (есть ФИО и должность другого лица) ?
Или было уголовное дело в том, что на предприятии поставщика "да я вообще не знал что здесь на фирме творится" (с) директор ? (т.е. установлено экспертизой, что подписывало неустановленное лицо)
Жизнь слишком коротка что бы быть маленьким и слабым

Nataliii Професор
Професор

Повідомлення: 230
Alvaan написав:
а сколько времени есть на консультации с юристами и что будет, если не подписать этот акт? может наивный вопрос но я с этим сталкиваюсь впервые


Акт вже можете і не підписувати ... Якщо вони вислали його поштою з повідомленням - він вважається врученим (підпис в даному випадку не важливий...). Отже, якщо Ви отримали акт сьогодні (13.08.2013) - то до 19 включно маєте подати заперечення!

Alvaan написав:
Приказ прислали вместе с актом, правда отдельным письмом

А дати там які? Подивіться чи дотримано вимоги п.79.2 та ст.78 ПКУ.

Alvaan написав:
... "відповідальним за фінансово-господарську діяльність згідно бази даних "Податковий блок"

Здається що туди заносяться дані про посадових осіб з 1-ОПП...

Alvaan Знавець
Знавець

Повідомлення: 44
Marlboro: первичные документы подписаны исполнительным директором - есть его должность ФИО и подпись.
а по датам, правильно ли я понял требования статьи 78 пункта 79.2, что НАЧАТЬ проверку они могут только после вручения/отправки копии приказа?

kimberli Аватар користувача
Теург
Теург

Повідомлення: 9828
Alvaan написав:
результатам акта сняли налоговый кредит в связи с тем, что на расходных накладных, на основании которых выписывались налоговые, стоит подпись не того сотрудника, кто числится "відповідальним за фінансово-господарську діяльність

Alvaan написав:
первичные документы подписаны исполнительным директором - есть его должность ФИО и подпись.

тогда точно речь идет о том что
Marlboro написав:
было уголовное дело в том, что на предприятии поставщика "да я вообще не знал что здесь на фирме творится" (с) директор ? (т.е. установлено экспертизой, что подписывало неустановленное лицо)

говоря проще,директор вашего поставщика заявляет что вообще вам ничего не отпускали и отношений с вами не имели,т.е нынешняя фишка налоговой-бестоварная операция,нікчемний договор. :arrow: оспаривать только через суд :smls03:
Зображення

Alvaan Знавець
Знавець

Повідомлення: 44
а в суде шансы есть?

Далі

Повернутись до Перевірки: практика захисту