Список форумів Тематичні форуми Форум для Приватних Підприємців Витрати ФОПа-загальносистемника з 2017 року

Витрати ФОПа-загальносистемника з 2017 року


Vektor Професор
Професор

Повідомлення: 140
Звідки: Свої
Відповідно до ст. 177.4.6 Податкового кодексу України (ПКУ) з 1 січня 2017 року не підлягають амортизації такі основні засоби подвійного призначення як легкові та вантажні автомобілі. Ну якщо з легковими автомобілями можна ще погодитися, то на рахунок вантажних - ні.
Вантажний автомобіль - один суцільний транспортний засіб, на одній платформі (шасі), такий наприклад як автомобіль вантажопідйомністю до 3,5 тон (на одному шасі і кабіна і кузов).
Відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт" причіп, напівпричіп - це транспортні засоби, але не автомобіль, тобто можна амортизувати. Відповідно до УКТ ЗЕД сідловий тягач - трактори колісні для напівпричепів (код 8701 20), а трактор - це не автомобіль. Сідловий тягач і напівпричіп - це разом автопоїзд, але окремо два транспортні засоби, кожен з яких не є вантажним автомобілем.
Наприклад: комбайни, трактори, евакуатор – це також не вантажні автомобілі.
Про пасажирський транспорт (наприклад: автобус, мікроавтобус) у ст. 177.4.6 ПКУ не згадується, отже можна амортизувати. Чому ж тоді пасажирський транспорт можна амортизувати, а вантажний – ні?
Чому не можна амортизувати вантажний транспорт за умови, що документи на придбання (правовстановчі) оформлені на підприємця, наприклад: 1) купівля транспорту у юридичної особи-резидента: договір, накладна, податкова накладна; 2) придбання транспорту із-за кордону від нерезидента та здійснення митного його очищення як підприємцем, який акредитований на митниці та сплачує відповідну ставку мита: ЗЕД-контракт, інвойс, ВМД (у ВМД вказано ФОП у графі 8 «Одержувач», сума ПДВ збільшує реєстраційний ліміт у СЕА ПДВ). Фізична особа – громадянин не акредитується на митниці, митне очищення відбувається за іншими ставками, ніж у ФОПа, у графі 8 ВМД вказано Гр. – тобто громадянин.
Питання: які транспортні засоби можна амортизувати, які – не можна?
Крім того, було відхилено такі пропозиції та поправки до ПКУ: (рядок 1036: -220- Н.д.Продан О.П., Реєстр.картка №304): Абзац одинадцятий підпункту 2 пункту 78 розділу І законопроекту (зміни до пункту 177.4 статті 177 Податкового кодексу України) викласти в такій редакції: “витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів (в тому числі вантажні транспортні засоби та/або легкові транспортні засоби за наявності відповідної ліцензії);” (Порівняльна таблиця до проекту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні, Реєстраційний № 5368, дата розгляду в Комітеті з питань податкової та митної політики: 19.12.2016р.), хоча можна було сформулювати пропозицію так: підлягають амортизації вантажні транспортні засоби та/або пасажирські транспортні засоби за наявності відповідної ліцензії, правовстановчих документів (тобто документів на придбання, оформлених на підприємця), які перебувають у власності фізичної особи – громадянина, але використовується ним у господарській/підприємницькій діяльності.
Що слід розуміти під словом "утримання" у ст. 177.4.5 ПКУ? Техобслуговування та утримання - це тотожні чи різні поняття? Які витрати слід віднести до утримання основних засобів, а які до ремонту та експлуатації майна (ст. 177.4.4 ПКУ)?

Повернутись до Форум для Приватних Підприємців